مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 22:202023-09-11اجتماعي

رشت 500 هکتار بافت تاریخی دارد/ راه اندازی موزه موسیقی و موزه مطبوعات در رشت


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، شهر رشت را دارای 500 هکتار بافت تاریخی دانست و گفت: پرونده ثبت جهانی مرکز تاریخی رشت در دست اقدام است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، شهر رشت را دارای 500 هکتار بافت تاریخی دانست و گفت: پرونده ثبت جهانی مرکز تاریخی رشت در دست اقدام است.

ولی جهانی امروز، 20 شهریور، در جلسه شورای شهرستان رشت، با اشاره به قدمت 230 هزار ساله استان گیلان، اظهار کرد: قدیمی ترین سکونتگاه بشر اولیه در غار مربوط به گیلان است.

وی غار دربند رشی را پس از ماسوله و قلعه رودخان و موزه میراث روستایی، چهارمین جاذبه گردشگری تاریخی استان گیلان دانست و افزود: اگرچه گیلان را به طبیعت می شناسند، اما 5200 اثر تاریخی داریم که 1235 اثر ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مزارع کشاورزی و استخرهای طبیعی را مدیون حکومت سادات کیایی در 700 سال پیش دانست و تصریح کرد: شهر تاریخی گسکر نیز از شهرهای مهم گیلان قبل از رشت و انزلی در دوران حکومت آل بویه بوده است.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته 85 میلیون مسافر وارد گیلان شدند، شهر رشت را دارای بیشترین اقامت دانست و عنوان کرد: موزه میراث روستایی رشت که 263 هکتار مساحت دارد و یکی از موزه های ساخته شده پس از انقلاب می باشد، کاندیدای ثبت جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشت 500 هکتار بافت تاریخی دارد/ راه اندازی موزه موسیقی و موزه مطبوعات در رشت

رشت 500 هکتار بافت تاریخی دارد/ راه اندازی موزه موسیقی و موزه مطبوعات در رشت